luni, 27 octombrie 2014

Vai, ce prezent este bebe! Si atent! Parca intelege tot! Cum de-i posibil?

Autor: Daria Benghea-Malaies (Cum a adus jocul in relatia cu fiica sa, Ava, inca din primele sale zile de viata si ce impact a avut el).

Afara, in ultima vreme ba ploua, ba vantul bate puternic si nu e de iesit la plimbare. Concluzie: eu si fetita mea suntem sechestrate la domiciliu. Deci ce facem toata ziua in casa? Stam bot in bot, ne iubim tare, ne strangem in brate, ne dragalim … ok, si altceva ce e de facut?
Am regasit Stop. JOC - 58 Jocuri si Activitati pentru tine si bebelusul tau in gramada de jucarii, majoritatea ursuleti de plus, papusi si alte lucruri pufoase care deocamdata stau in camera drept suport de praf. O sa isi gaseasca rostul in viata noastra peste cateva luni. Deocamdata avem doar 4. (Avem setul de la 6 saptamani si ne-a fost prieten de nadejde la drum lung cu masina, in zilele caniculare de vara cand nu ne incumetam afara.)



Si astfel aventura incepe. Tragem la sorti o carte si executam, fiecare cum poate. Eu plimb esarfa colorata stanga – dreapta, iar fetita mea urmareste curioasa miscarea fluida a materialului, culoarea, imprimeul. Ridica mana incercand sa se intersecteze cu esarfa. Asta-i noua. Atinge materialul si ii soptesc “Fin pe mana ta, matase pe mana ta”. Ea, partenera mea de joaca, face ochii si mai mari, semn de mirare, iar apoi schiteaza un zambet strengar care parca vrea sa zica “Am mai invatat ceva astazi, mami”. Apoi ma indrept spre ea si o sarut nu pe frunte, ca e prea banal, ci pe nas …. Si nu oricum, ci ca la echimosi. Joaca continua si mai tragem o carte … de data aceasta ascultam o melodie si batem ritmul din palme. Ba mai bine, vom canta noi cum ne pricepem mai bine “Oac, oac, diri diri dam”.

Unul din subiectele abordate adesea de mamicile constiincioase e ce mai facem cu bebelusii nostri astfel incat sa nu ii lasam toata ziua in patut, uitandu-se la carusel, cum ii stimulam, cum petrecem timp de calitate cu ei, cum ii ajutam sa isi dezvolte simturile, sa faca achizitii.
Stop. JOC 0-6 luni e un raspuns care inglobeaza 58 de raspunsuri la un loc, 58 de jocuri si joculete care iti fac ziua mai frumoasa si tie, si lui bebe. Pe bune!
Si nu doar ca e o sursa de distractie, dar fiecare joc se va desfasura alfel de fiecare data pentru ca bebe invata, iar reactiile lui vor inflori. De exemplu cand am luat setul (adica aveam 6 saptamani) am tras in primele zile o carte care ne indruma la oglinda. Zis si facut. Doar ca nu s-a intamplat nimic spectaculos. Partenera mea de joaca nu a schitat nici o reactie, nici un crrr, nici un mrrr. Eh, acum la 4 luni e o alta discutie … zambeste intruna cand isi zareste reflexia. Mai nou rade, chiuie de bucurie.


O alta carte povesteste despre mana, sa imi las partenera de joaca sa imi exploreze mana. La fel, pana acum cateva saptamani o astfel de joaca nu reprezenta nici un interes pentru ea. Insa de curand lasa deoparte orice chitaitoare sau zornaitoare pentru a-mi lua degetele, petru a-mi studia palma – cred ca, de fapt, imi citeste in palma!



Peste tot unde mergem cu partenera noastra de viata primim felicitari: “vai, ce prezenta e”, “vai, ce atenta e”, “parca intelege tot”. Indraznesc sa spun ca faptul ca ne jucam activ cu ea, ca ii vorbim mereu, ca ii prezentam lumea din jur prin culori, arome, tandrete, dar si explicatii numeroase este factorul principal al evolutiei minunii noastre. Iar Stop-Joc face parte din acest proces continuu de invatare, de descoperire care provoaca adesea zambete si chiote de bucurie.

Si acum cateva lucruri obiective:
Clopotelul-bratara din dotarea setului e minunat!! l-am pus la incheietura mainii si am zornait in stanga si in dreapta; initial doar se oprea din orice activitate pentru a auzi clinchetul, acum se intoarce inspre clopotel – deci aude, pfiu!
Penele sunt foarte fun, am descoperit ca nu ne place gadilatul
Conul de brad nu ne-a ajutat foarte tare, a folosit mai mult drept inspiratie pentru alte activitati
 Ar fi util de insemnat cartile care cer prezenta taticilor/a unei terte persoane, caci jocurile din Stop. JOC ii includ si pe ceilalti.


Distractie placuta prin joc!

Feedback si impresii personale: autor - Daria Benghea-Malaies (mama Avei).











Cuvinte-cheie: stimulare senzoriala, Stop.JOC, bebelus, mama, Motherhood Center
Stop.JOC - 58 Jocuri si Activitati pentru tine si bebelusul tau 0-6 luni este produs marca MotherHood Center by SC Cretive Children SRL. Informatii si vanzari: www.motherhood.ro

·           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu